dimarts, 9 d’octubre del 2007

ELS MALS NOMS A FLIX

Paula Grau (la meua iaia)

Això dels mals noms era una manera que teníen abans els nostres avis per localitzar les famílies amb una miqueta d'ironia. A naltres ens fa gràcia, però això de que se digo mal nom és perquè realment hi havia una part fosca en tot això. La veritat és que ho vai descobrir aquest estiu, però hi ha moltes cases que s'enfaden molt pel seu mal nom. És per això que m'agradiarie rebre informació sobre els vostres. Per part de qui rebeu el mal nom, perquè...?

Esta ere la meua iaia Pauleta, mare del meu pare i que va morir quan mun pare ere molt jovenet, a causa d'un càncer. M'haguès agradat molt conèixer-la però bueno, la qüestió és que es deia Paula Grau, i el seu mal nom era de Cal Barqueret. Es deia Paula Grau, i ara no sé si és pel seu pare o el seu avi, però la qüestió és que un dels dos era el barquer de la nostra estimada barca del riu. I així és com el cognom, el qual a mi ia no me toque de res, porte este malnom, que en este cas no és del tot mal.

Jo faré una breu recopilació del que m'aneu enviant, i de tant en tant, ho publicaré. Però abans, assegureus que els pares o avis estan d'acord, io no vull més problemes del passat, que ia n'hem tingut prous no?

6 comentaris:

Anònim ha dit...

ieeep, jo tmb sóc de ca el barqueret, mun iaio és jaume grau, jeje, salutacions

genísbr

Norma Pujol Farré ha dit...

Abi, de part de ma iaia som de Cal Melitón. Tots els Pasarrius tenen aquest mal nom...

Em penso que ja t'ho vaig dir a l'estiu!

Anònim ha dit...

Jo soc de Ca Mingolegua! Es un nom de la palma... pq el meu besavi, el pare de mun iaio, se deie mingo i tenie o sempre anave en una egua (la dona del cavall, no se si s'escriu aixi)!

Quan de petita, al nadal, anava al sindicat de la palma a buscar els reis, hem cridaven aixi:
-Julia Munyoz, de cal Mingolegua!

Bessitos vida!

Anònim ha dit...

Pues ja saps d'on te ve lo de remar, tanta puntona tenia que sortir d'algún puesto :-)

Roser ha dit...

Pos jo sóc per part de ma iaia materna de ca raton (i no vull saber d'on vé, la veritat!!!) i de part de mun iaio matern de ca Xerta. Per part de mun pare sóc de ca Marieta la dels diaris (evident d'on vé no??) Però que voleu que us diga a mi tothom me coneix com la filla del de l'autoescola!!! que hi faras??!!!

Les tres papallones ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris